Main Forum
Page
of 2

Important Specjalne reguły gry na MoonGate (ost zm. 12.09.2018)

14 replies
Kylo Ren admin
Posts:
64
Votes:
+7
Admins
MoonGate Community
Specjalne reguły gry na serwerze UO Moongate
(ostatnia zmiana 12.09.2018)

Poniżej zamieszczamy spis reguł specjalnych obowiązujących na naszym serwerze. W pozostałym zakresie nasz serwer funkcjonuje na zasadach oficjalnych regularnych serwerów gry Ultima Online. Celem poznania zasad gry zachęcamy do lektury działu Instrukcje oraz serwisów :
UO Wiki - https://uo.com/wiki/ultima-online-wiki/
UO Guide - http://www.uoguide.com/Main_Page
UO Stratics - https://uo2.stratics.com/


Reguły Specjalne UO MoonGate

Limit postaci na koncie
Na każdym koncie gry utworzyć można maksymalnie 4 postacie. Mimo regulaminowego limitu 2 kont trudno być samowystarczalnym we wszystkich aspektach gry. Mając na względzie bogactwo świata UO oraz szereg dostępnych profesji i buildów, nastawienie na pełną samowystarczalność wymagałoby ogromu czasu zarówno na rozwój każdej postaci jak i rozbudowy ich zaplecza. To z kolei zwiększa interakcję między graczami, wspiera handel w grze i zachęca do wiązania się w gildie oraz mniej lub bardziej formalne sojusze, aby możliwościami swoich kompanów uzupełnić braki na własnym podwórku.

Nowy system bankowy TOL
Na serwerze obowiązuje nowy system bankowy wprowadzony do UO dodatkiem Time of Legends. Z tego też powodu w banku nie znajdziecie np. kupek złota czy czeków (zostały one - swego czasu - wycofane gry na serwerach oficjalnych). Opis nowego systemu znajdziecie tutaj a bardziej szczegółowy pod tą stroną serwisu Stratics.

System Łowców Głów
Z dniem 14.06.2018, na serwerze zaimplementowano System Łowców Głów, umożliwiający nakładanie nagród za głowę mordercy postaci gracza, oraz odbieranie tych nagród po oddaniu głowy NPC Bounty Hunterom.
Szczegóły systemu znajdziecie pod tym linkiem.

Moduł Ultima Store
Z dniem 27.06.2018, na serwerze zaimplementowano moduł Ultima Store, umożliwiający wymianę suwerenów gromadzonych w ramach Donacji na różne wirtualne opcje. Szczegóły dot donacji znajdziecie pod tym linkiem.

Zaawansowany system Aren PvP
Na serwerze funkcjonuje zaawansowany System Aren PVP. Jego opis znajdziecie tutaj.

System Szkolenia Towarzyszy
Na serwerze wdrożono System Szkolenia Towarzyszy (Pet Training System) - zgodnie z regułami EA/OSI, szczegóły pod adresem http://www.uoguide.com/Pet_Training. Z uwagi na okoliczność, iż miało to miejsce w pierwszej dekadzie kwietnia 2018, system ów może zawierać jeszcze pewne nieścisłości - prosimy o ich ewentualne zgłaszanie :)

System Poszukiwaczy Rzadkich Przedmiotów
W dniu 24.05.2018 na serwer wdrożono System Poszukiwaczy Rzadkich Przedmiotów, podobny do mechanizmu Daily Rares znanego z OSI ale z szerszą paletą nagród. Wskazówek gdzie szukać rzadkich przedmiotów, szukajcie u nowego NPC - Łowcy Rzadkości (Rares Hunter) w miastach i okolicach niektórych miast Sosarii. Jeżeli któryś z graczy ubiegnie Was w poszukiwaniach danego przedmiotu, jego pozyskanie będzie możliwe dopiero po kolejnym resecie serwera gry;

System skrzyń NPC (Town Stealables)
Z tego systemu zadowoleni być powinni miłośnicy włamywania, okradania itp. W miastach naszego serwera, zarówno w domach jak i sklepach i warsztatach NPC pojawiają się skrzynie, w których spawnują się podstawowe przedmioty, narzędzia, niektóre surowce a czasami nawet rzadsze przedmioty. Skrzynie te są bazowo zamknięte i dostanie się do nich wymaga użycia umiejętności lockpickingu (włamywania się) a sama kradzież przedmiotu - użycia zdolności stealing (kradzieży). Przydatne - nie tylko do zdobycia różnych przedmiotów, ale i szkolenia posiadanych umiejętności. Zalecamy jednak dokonywanie prób ewentualnego włamywania do nich poza zasięgiem wzroku postaci NPC, którzy zaniepokojeni mogą wezwać straże.

Chat w grze
Na serwerze UO MoonGate funkcjonują globalny chat na którym możecie porozmawiać z innymi graczami oraz gildyjne chaty dedykowany członkom tych formacji. Dostęp do globalnego chatu uzyskacie poprzez wpisanie na ekranie przecinka [,] w wersji 2D lub wybór opcji chat (channel) w oknie zarządzania chat (klient Enhanced).

Stwory i gracze
a) Mordercy,którzy podróżują w obrębie miast nie są atakowani przez straże o ile nie dopuszczą się w nich czynu zabronionego (np ataku na niewinnego gracza).
b) Rzucenie czaru powodującego wsparcie dla mordercy (np czaru uzdrowienie lub czaru oczyszczającego zatrucia) przez innego gracza w obrębie miasta, skutkuje chwilowym statusem kryminalisty dla rzucającego czar (z możliwością bezkarnego zaatakowania go przez przeciwników mordercy) ale bez konsekwencji w postaci ataku strażników miejskich na czarującego.
c) Zabójstwo NPC w świecie MoonGate nie skutkuje przyrostem ilości dokonanych morderstw (morderstwa zliczane są tylko za zabitych niewinnych graczy) aczkolwiek dopuszczenie się takiego zachowania w miejskich strefach strzeżonych wywołać może reakcję i atak straży miejskiej.
d) Dark wisps - stwory spotykane często w obrębie kontynentu Felucca są bardziej agresywne.
e) W związku z objęciem zasadami Felucca (obszary PvP) wszystkich kontynentów w grze ( z wyjątkiem startowej wyspy nowych graczy - New Haven), zwiększona została obecność Kapłanów Mondaina (czerwonych uzdrowicieli - leczących PK/Morderców) w świecie gry.

Kontynenty i lokacje:
a) Serwer obejmuje kontynenty Felucca, Ilshenar, Malas, Tokuno i Ter Mur wraz z Valley of Eodon (brak kontynentu Trammel ). Na wszystkich tych obszarach - oprócz kontynentu Ilshenar - obowiązują zasady kontynentu Felucca (na Ilshenar obowiązuje Trammel ruleset). Wszędzie jednak- także na Ilshenar - wstęp celem podróżowania mają również kryminaliści/mordercy (na Ilshenar nie mogą oni zaatakować innych graczy). Na wszystkich kontynentach - prócz Ilshenar - Twój ekwipunek można paść ponadto łupem kieszonkowca.
b) Na Wyspie Ognia (Fire Isle) nie istnieje wulkan. Wstęp do Underworld możliwy jest przez bramę usytuowaną na szczycie Świątyni Demonów
c) W dniu 5.11.2017 r. na serwerze utworzono lokację startową - New Haven, wyspę na której nowi gracze mogą poznać podstawy gry, zrealizować pierwsze questy i nabyć poprzez nie - dodatkowe umiejętności, nawet do 50 pkt. Nowa postać przebywać może w New Haven do 40 godzin gry (zalogowania) po czym zostaje teleportowana poza rejon tej lokacji.
d) Od dnia 14.11.2017 każda, nowo tworzona postać rozpoczyna grę ze statusem młodego gracza (young), zapewniającym - prócz oznaczenia przy imieniu, pewne benefity w postaci większego bezpieczeństwa w obszarze startowym New Haven. I tak, postacie takie w obrębie startowej wyspy:
- nie są atakowane przez stwory NPC, dopóki same tych stworów nie zaatakują;
- nie mogą zostać okradzione przez innego gracza;
- nie mogą zostać zaatakowane przez innego gracza w ramach pvp.
Benefity owe nie są jednak dostępne na innych kontynentach (po opuszczeniu startowej strefy New Haven).
Dodatkowo w obrębie New Haven pojawił się public MoonGate (niedaleko poludniowo-zachodniej bramy miasta) , przy pomocy którego młodzi gracze - w okresie posiadania statusu young, mogą przemieszczać się poza New Haven i wracać do tej lokacji, dzięki czemu możliwe stało się finalizowanie misji eskortowych z New Haven do miast Felucci. Podobnie, wszystkie istniejące w świecie gry public moongate - zostały zmodyfikowane aby zapewnić młodym graczom możność powrotu do New Haven w okresie posiadania statusu young.
Status Young przysługuje postaci przez pierwsze 40 godzin gry o ile wcześniej nie zrzeknie się go komendą " I renounce my young player status" . Status ten stracić można jednak przed upływem owego czasookresu jeżeli suma wszystkich posiadanych zdolności postaci przekroczy 450 pkt.

Budynki graczy
a) Do każdego konta (z dopuszczalną pojedynczą postacią) przypisane mogą być technicznie maksymalnie 3 budynki - przy czym tylko ten najmłodszy dom odświeżany jest automatycznie w okresie aktywności konta (obecnie za konto nieaktywne - możliwe do usunięcia - serwer uznaje konto na które nie zalogował się nikt przez 6 ostatnich miesięcy). Pozostałe dwa starsze domy należy odświeżać ręcznie poprzez klik postacią właściciela/współwłaściciela/przyjaciela domu na tabliczkę domku czy też otwarcie jego drzwi.
b) W przypadku, jeżeli konto przestanie być aktywne, a mimo to nie zostanie skasowane przez system - dom przypisany do postaci z tego konta ( automatycznie odświeżany) uzyskiwać będzie status condemned (zgodnie z OSI/EA) po którym nastąpi jego wyburzenie, tak by zapewnić innym graczom możność ulokowana własnego domu w tej przestrzeni.

Rozwój postaci
Od dnia 17.03.2018 - po konsultacjach w ramach społeczności MoonGate - na serwerze funkcjonuje autorski mechanizm rozwoju postaci, stanowiący powiązanie reguł oficjalnych serwerów EA ( PvP i PvE) z mechaniką stosowaną na starym, dobrym MoonGate 1. Jego funkcjonowanie opiera się na:
a) zróżnicowaniu poziomu trudności nauki dla poszczególnych zdolności od ich poziomu aktualnego rozwoju- wzorem serwerów PvE OSI i MG1;
b) funkcjonowaniu na serwerze bonusowego (gwarantowanego) gainu przy dłuższym braku szkolenia/offline postaci (zgodnie z tabelą dostępną tutaj - https://uo.com/wiki/ultima-online-wiki/technical/skill-gain-systems/)
c)Statystyki - brak dziennego limitu wzrostu.

Błogosławieństwo i ochrona przedmiotów
a) Na serwerze wdrożono funkcję ubezpieczenia przedmiotów ale w zmienionej - po konsultacjach z Graczami - formule. I tak:
- na serwerze dopuszczalne jest ubezpieczenie przedmiotów zgodnie z listą reguł oficjalnych EA;
- stawka za ubezpieczenie zwykłych przedmiotów (nieumagicznionych) - 600 gp (zgodnie z EA/OSI);
- ubezpieczenie przedmiotów magicznych nie będących artefaktami - w przedziale od 10 gp do 800 gp (w zależności od poziomu imbueweight- zgodnie z EA/OSI);
- ubezpieczenie przedmiotów magicznych będących artefaktami - w przedziale od 1000 gp do 3000 gp (w zależności od poziomu imbueweight);
- przedmoty newbied - 10 gp (zgodnie z EA/OSI);
- ponowne ubezpieczenie tego samego przedmiotu objętego opcją autoinsure - % zgodny z EA /OSI (regułami oficjalnymi).
b) ponadto, celem ochrony elementów posiadanego ekwipunku korzystać można z dobrodziejstw aktów błogosławieństw (bless deed, cloth bless deed) które od czasu do czasu można pozyskać w grze lub np nabyć od innego gracza za odłożone sakiewki ze złotem. Akt taki umożliwia stałe zabezpieczenie danego przedmiotu (który uzyskuje status blessed), bez jakichkolwiek kolejnych opłat. Wydajesz więcej raz przy zakupie aktu ale potem oszczędzasz nie ponosząc opłat za ochronę przedmiotu przed utratą. Nie mniej akty takie stanowią dobro stosowane najczęściej na krytycznym elemencie wyposażenia graczy z uwagi na ich rzadkość i duże zainteresowanie nimi. Warto zaznaczyć, iż każdy z takich aktów ma nieco inne przeznaczenie a niekiedy i wyjątki w użyciu (np. akt błogosławieństwa odzieży - Clothing Bless Deeds , nie może zostać użyty na odzieży o właściwościach magicznych).
Nadto, niektóre rodzaje broni/zbroi (w szczególności niektóre artefakty pochodzące z łupów na bossach czy np paragonach) - mogą być bazowo pobłogosławione, ( nie trzeba ich dodatkowo zabezpieczać od utraty czy kradzieży) . W Świecie gry odnaleźć możecie również np ekwipunek:
- o statusie "przeklęty", który mimo, że bywa wartościowy w kontekście nasycenia magią, nie może zostać pobłogosławiony aktem błogosławieństwa
- o statusie "cenny" ("prized), który z uwagi na bogactwo wykonania wymagać może podwójnej opłaty przy ewentualnym ubezpieczaniu.
Jak widzicie ten obszar gry jest bardzo rozległy w mozliwości i opcje :)

Mieszkańcy NPC
a) Sprzedawcy NPC skupują od graczy ich produkty i niektóre łupy w zakresie zgodnym z serwerami oficjalnymi przy zastosowaniu mechanizmu zaawansowanej ekonomii skupu/sprzedaży (ceny i ilości oferowanych dóbr oraz ceny skupu mogą ulegać zmianie w zależności od skali popytu i podaży na linii NPC-Gracze).
b) Mieszkańcy Miast (NPC Citizens i Vendorzy) nie przenoszą w torbach złota. Ma to na celu przeciwdziałanie łatwemu zarobkowi z okradania lub zabijania takich postaci w związku z okolicznością, iż na MoonGate atak na postać NPC i jej zabicie poza miastem nie skutkuje zliczeniem morderstw (takowe są zliczanie tylko za zabicie innych niewinnych graczy). Przypominamy przy tym, iż takowy atak na NPC w obszarze strzeżonym może wywołac inwerwencje straży miejskiej.

Magia i czarowanie
a) Na serwerze funkcjonują czary Recall, Sacred Journey oraz Gate Travel służące do magicznej podróży między lokacjami świata MoonGate przy czym czary te nie działają w podziemiach (dungeonach) oraz na kontynencie Lost Lands. Pozostałe formy podróży to oczywiście podróż " z buta", wierzchem oraz poprzez publiczne bramy księżycowe/teleportery usytuowane w różnych miejscach świata gry.
b) Czar Telekineza nie działa na zamkniętych lub zabezpieczonych pułapką skrzyniach.
c) Czar Markowanie (Mark) nie działa w podziemiach (dungeonach) i Lost lands.
d) Czary wywołujące obrażenia niezależne od poziomu odporności na magię zaatakowanego (direct damage spells) - działają w miastach.

Zdolności, narzędzia i ekwipunek
a) Wszystkie narzędzia, uwzględniając wędki , herding crooks, nożyczki (scissors) i topory (axes) używane w ramach pozyskiwania surowców, posiadają określoną liczbę użyć. Tu uwaga: użycie do podobnego celu posiadanych broni (np do zbierania mięsa , golenia owiec), skutkuje jej sklasyfikowaniem jako narzędzia i nadania mu określonej liczby użyć, których wyczerpanie skutkuje zniszczeniem przedmiotu.
b) Osoby poszukujące szczęścia i fortuny poprzez poszukiwanie skrzyń skarbów (poprzez mapy skarbów), skrzyń w lochach (dungeonach), w głuszy, w miastach, musza być świadome, że wszystkie takie skrzynie są zabezpieczone pułapkami. Sposób na nie to posiadanie zdolności wykrycia niewidzialnego (detect hidden) oraz zdolności rozbrajania pułapek (remove trap). W przeciwnym wypadku zalecamy posiadanie wysokiego poziomu punktów zdrowia i odporności na poszczególne rodzaje magicznych obrażeń.
c) Jeżeli tinker zakończy niepowodzeniem stworzenie pułapki,zawsze otrzymuje obrażenia, często bardzo duże.
d) Zdolność Wiedzy o Zbrojach (Arms Lore), zapewnia dodatkowy bonus do odporności podczas tworzenia zbroi i broni o jakości exceptional ( 1% za każde 12.5 punktów zdolności). Maksymalny bonus wynikający z tego wynosi 8% dla poziomu zdolności Grandmaster.
e) Na serwerze nie obowiązuje minimalny poziom zdolności oraz czas życia postaci - aby wstąpić do Gildii Złodziejskiej (Thieves Guild) a tym samym nabyć możność okradania innych graczy. Zamordowanie innego gracza nie skutkuje wyrzuceniem z Gildii Złodziejskiej, tym samym morderca podczas ataku ukrywać może swoją tożsamość poprzez użycie Disguise Kit zmieniającego tymczasowo imię i wygląd postaci.
f) Zdolność wykrywania niewidocznego (Detect Hidden) nie posiada statusu pasywnego .
g) Surowce pozyskiwane na kontynencie Felucca nie są podwajane - obowiązuje przelicznik stosowany na pozostałych kontynentach. Podobnie z racji zasad PvP obowiązujących na wszystkich kontynentach, na Felucci nie funkcjonuje bonus 1000 pkt do Lucka.
h) Mapy skarbów nie są możliwe do odnalezienia w wyniku wędkarstwa, szansa na wyłowienie przez rybaka butelki z wiadomością SOS została nieco obniżona.
i) Użycie zdolności Taste Identification skutkuje ryzykiem, iż posiłek poddawany próbie zostanie skonsumowany w ilości nadmiernej (szczególnie to pech jeżeli był zatruty).
j) Użycie następujących umiejętności nie powoduje ujawnienia się ukrytej postaci : Snooping, Detect Hidden, Item Identification, Anatomy, Arms Lore, Animal Lore, Evaluate Intellect, Forensics Evaluation i Poisoning.
Posted Jul 17, 17 · OP · Last edited Sep 12, 18
Fenris admin
Posts:
656
Votes:
+93
Circle of Initiation 3
LEVEL 3
Admins
MoonGate Community
W dniu 09.01.2018 zaktualizowano zasady serwera w związku z wdrożoną w tym dniu aktualizacją (nowy skillgain system oraz włączenie nauki zdolności u NPC na podstawowym poziomie)
Posted Jan 9, 18
Fenris admin
Posts:
656
Votes:
+93
Circle of Initiation 3
LEVEL 3
Admins
MoonGate Community
W dniu 11.01.2018 uzupełniliśmy - na Waszą prośbę - reguły Shardu o nowy dział - "Budynki graczy" odnoszący się do obiektów wznoszonych w grze.
Posted Jan 11, 18 · Last edited Jan 11, 18
Like
x 2
x 2
List
Undo
Fenris admin
Posts:
656
Votes:
+93
Circle of Initiation 3
LEVEL 3
Admins
MoonGate Community
W dniu 26.01.2018 -zmodyfikowaliśmy reguły serwera - w związku z wdrożonymi zmianami w obszarze ubezpieczeń przedmiotów (dział reguł : Błogosławieństwo i ochrona przedmiotów)
Posted Jan 26, 18
Nahimic admin
Posts:
219
Votes:
+18
Circle of Initiation 1
LEVEL 1
Admins
MoonGate Community
W dniu 10.02.2018 -zmodyfikowaliśmy reguły serwera - w związku z wdrożonymi zmianami w obszarze limitu domków postaci Graczy (dział reguł : Budynki Graczy)
Posted Feb 10, 18
Fenris admin
Posts:
656
Votes:
+93
Circle of Initiation 3
LEVEL 3
Admins
MoonGate Community
W dniu 04.03.2018 wprowadzono następujące zmiany w zakresie reguł gry:
- limit kont dostępny dla gracza wzrósł z 3 kont x 1 postać do 5 kont x 1 postać
- uległy zmianie stawki ubezpieczeń (obniżenie stawki)
a) przedmioty standardowe, nieumagicznione - 600 gp (wcześniej 800 gp), po zmianie stawka zgodnia z EA/OSI
b) magiczne , które nie są artefaktami 10-800 gp w zależnosci od imbueweight (wcześniej od 1000 do 3000 gp), po zmianie stawka zgodna z EA/OSI
c) artefakty - 1000 do 3000 gp w zależności od imbueweight (wcześniej od 3000 do 10000 gp)

Ponadto, wysokość nagrody w złocie z tytułu pokonania przeciwnika w ramach PvP wzrośnie z 25% wartości stawki za ubezpieczenie przedmiotów zabitego gracza do 50% zgodnie z EA/OSI
Posted Mar 4, 18 · Last edited Mar 4, 18
Fenris admin
Posts:
656
Votes:
+93
Circle of Initiation 3
LEVEL 3
Admins
MoonGate Community
W dniu 17.03.2018 wprowadzono następujące zmiany w zakresie reguł gry:
- zniesiony został maksymalny 15 punktowy limit przyrostu statystyk w ciągu jednego dnia;
- zniesiony zostanie czasookres od którego upływu uzależniona była szansa na wzrost zdolności (skilli), w trakcie ich szkolenia
- efekty czarów recall oraz sacred journey nie będą dłużej obłożone dodatkowym 10 sekundowym delayem (opóźnieniem efektu);
Wprowadzenie powyższych zmian przywraca na MG rozwiązania stosowane w pierwszej edycji naszego serwera (MG 1 - lata 2000-2004).
Posted Mar 17, 18
Fenris admin
Posts:
656
Votes:
+93
Circle of Initiation 3
LEVEL 3
Admins
MoonGate Community
Od dnia 06.04.2018 na serwerze obowiązywać będą zmodyfikowane reguły. Wprowadzone zmiany w regułach dotyczyć będą :
- zniesienia stawek 3x na dobra oferowane przez kupców NPC
- podniesienia cen skupu dóbr od graczy do 75% ceny ich sprzedaży przez NPC
- przywróceniem u kupców NPC sprzedaży surowców (sztaby, deski, pale drewna, skóry, tkanina, wełna, bawełna, pióra, bełty, strzały)
- wyłączenia siege weak (osłabienia) dla potencjału summonów maga - Blade Spirit i Energy Vortexa.

Zapisy zawarte w poprzedniej wersji reguł - a sprzeczne z w/w zmianami, zostały usunięte. Pełny patch-notes zostanie opublikowany na stronie głównej serwisu w piątek.
Posted Apr 5, 18 · Last edited Apr 11, 18
Fenris admin
Posts:
656
Votes:
+93
Circle of Initiation 3
LEVEL 3
Admins
MoonGate Community
W dniu 11.04.2018 uzupełniono reguły o wzmiankę dot. Systemu Szkolenia Towarzyszy (Pet Training Systemu).
Posted Apr 11, 18
Fenris admin
Posts:
656
Votes:
+93
Circle of Initiation 3
LEVEL 3
Admins
MoonGate Community
Z dniem 24.05.2018 na shard wdrożono System Poszukiwaczy Rzadkich Przedmiotów, podobny do mechanizmu Daily Rares znanego z OSI ale z szerszą paletą nagród. Wskazówek gdzie szukać rzadkich przedmiotów, szukajcie u nowego NPC - Łowcy Rzadkości (Rares Hunter) w miastach i okolicach niektórych miast Sosarii. Jeżeli któryś z graczy ubiegnie Was w poszukiwaniach danego przedmiotu, jego pozyskanie będzie możliwe dopiero po kolejnym resecie serwera gry;
Ponadto limit domków na każde konto zwiększono z 1 do 3 przy czym tylko ten najnowszy będzie automatycznie odświeżany. Dwa pozostałe - starsze - należy odświeżać manualnie (zgodnie z regułami EA/OSI) - klik na sign domku, otwarcie drzwi itd.
Posted May 24, 18
Page
of 2
Login or register
Ostatnie dyskusje - UO
Ostatnie dyskusje Conan Exiles
Ostatnie dyskusje - LOA
Top Posters
656 Posts
373 Posts
244 Posts
219 Posts
168 Posts
Top Likes
93 Votes
48 Votes
44 Votes
34 Votes
There are no birthdays today.
Upcoming birthdays (3)
Birthday on Wed 02 Jan, 2019
Birthday on Tue 15 Jan, 2019
Birthday on Mon 24 Dec, 2018
NoticeNotices